5 Ağustos 2015 Çarşamba

Gökhan Özen - Maske

Kapak Album
Gökhan Özen denilince, benim ilk aklıma gelen ’’Üşüyorum’’ oluyor her zaman, sebebini bilmiyorum belki ilk şarkısı ve ilk klibi oluşundandır, yada 2000 yılında, o dönem Milenyum diye diye, bize sanki kafamıza kuş koncakmış gibi bir his yaratanlar yüzündendir! (İç Ses: Bu yazıdan anlıyoruz ki çakma yazar bize demek istiyor ki, Gökhan Özen ‘’Özelsin’’ albümüyle, sanıldığının aksine, meşhuuur 90’larda değil de Milenyum yılında ortaya çıkmıştır, biliyorum sevgili okuyucu sağlığıma duacısınız, sizde eksik olmayın!) 2000 yılında yaşanan herşey belki çok önemli olmadı ama, Gökhan Özen’i 15 yıldır, hit şarkılarıyla hayatımıza katmış oldu. Evet o günden bugüne bir çok HİT şarkı yaptı Gökhan Özen, müzikal gelişimide hiç durmadı, hep kendini yeniledi. Belki 15 yıl önceden bugüne hangi Star’lar kalır diye sorsalardı o dönem, ismini ilk 10’da sayabilecek kimse olmazdı herhalde. (Tövbe Tövbe sanki, o yıllarda yolda, insanları durdurup, 15 sene sonraya kim kalır diyorlardı, çatlak yazar) Bugüne, 2015 yılına gelecek olursak eğer, 14 şarkıdan oluşan bir Albüm’ün tüm söz ve bestelerini yazıp, aranjelerini yapmak, çok kolay bir iş değil hepsi Gökhan Özen’e ait, öncelikle bunu yazmak gerek albümle ilgili önemli not olarak. ( Evet evet doğru  okudunuz, Gökhan Özen kimseye para vermemiş, hepsini kendi yapmış, bizim yazarcıkta bunu marifetmiş gibi övüyor, allah aşkına herkes böyle yapsa, ortada sektörmü kalır, yaw) ‘’Maske’’ isimli yaz albümünün çıkış şarkısı olarak ’’Mis’’ de karar kılınmış. Şarkının sözleri, alt yapısı ve temposu güzel, ben beğendim, bence doğru bir karar olmuş. Şarkının klip çalışması çok başarılı değil, internette çokca gördüğümüz, 3 kız bir arabada şarkıyı söylüyor konsepti kullanılmış. (Fantastik yazar sen ancak 3 fil bir arabada konseptinden anlarsın zaten) Albüm de ki diğer şarkılara geçmeden önce, şunu söylemek isterim ki, yaza hız katacak şarkılar için, biraz geç bir tarih olmuş çıkış tarihi, ama albüm de güzel slow ve orta hızda şarkılarda mevcut, misal ‘’Umutsuz Vaka’’ orta hızda güzel şarkılardan biri, klasik olarak söylemek gerekirse, benim hızlı şarkı favorim ‘’Raslantı’’, zaten Gökhan Özen’de öyle düşünmüş olacak ki, albümde 14. şarkı olarak Remix versiyonunu koymuş. Gökhan Özen tarz olarak şarkılarında, dolanbaçlı sözler yazmadığı için, şarkı sözleri genel de düz bir anlatıma sahip, o yüzden  ‘’Korkak’’ güzel bir slow şarkı olmuş, hemen ardından gelen hızlı şarkı ’’Yanlış Numara’’ da beni şarkının melodisi için kullanılan ses rahatsız etti, sonra bir şarkıya benzerlik keşfettim, buldum dinledim, evet Kenan Doğulu’nun ‘’Süper Süper’’ şarkısına çok benziyor malesef. hemen ardından tekrar bir hızlı şarkı ‘’Sevme Zalimi’’ geliyor, albüm de 7. şarkıya kadar bütünlük bozulmazken, 8. şarkı olarak, albüm ismi olan ‘’Maske’’ geliyor ama hem tarz değişiyor birden, hem de albüm ismi olan şarkı bende hayal kırıklığı yaratıyor, çünkü ben albüm ismi olan şarkılara halen önem veren o eskilerdenim malesef. (Bence sen, tozlu raflarda kalmış o antikalardansın, yazarım tarihi eserim) 9. şarkı ‘’Eski Defter’’ güzel duygusal bir şarkı, beğendim, hatta şarkıyı dinlerken, içinde geçen bir söze çok takılı kaldım, ‘’O resmi tam ortadan yırtamadın ya…’’ diyor, ama artık resimleri hep dijital ekranlarda görüyoruz, yırtıp atmak gibi bir lüksümüz yok malesef… (Vay Romantiğim yazarım, üzüldüğün şeye bak, artık aşklar, yarım yamalak selfie çekip, tek tuşla, 8 çekirdekli işlemci hızında silinerek yaşanıyor, hey gidi eski aşkların anısına heeey) ‘’Yanlızlık’’ şarkısının, sözlerini, müziğini ve aranjesini bir bütün olarak sevdim, çok güzel bir şarkı, klip çekilmeli, klipsiz yarım kalır. (Bu sefer ricamız kız sayısı az olsun araçta, yazar rahatsız oluyor çok kızdan) Albüm de ki diğer şarkıları tek tek değerlendirmeyip benim için en güzel şarkıda tadı damağımda kalsın diye bırakıcam, geri kalan albümle ilgili mevzular sadece teferruat, albüm güzel olmuş emeği geçen herkese teşekkürler, albümün yolu açık olsun… (Yazar diyor ki, albüm hangi ülkelerde, nerelerde kayıt yapılmış, kimler çalışmış, ne emekler harcanmış, hatta yapımcısı Seyhan Müzik’miş gibi detayları, albümü alıp öyle öğrenin diyoo… byee okuyucu)
 

1 yorum:

  1. Değişir Dünya hakkındaki görüşlerinizi merak ederek bakmıştım yazıya o şarkı gelmeden bırakmışsınız yorumlamayı :))

    YanıtlaSil

Kim Cevap Versin? İçSes mi yoksa Ben mi?

Pages

Popular Posts